Дух навчального закладу живе не в стінах і не на папері, а в душі кожного педагога і студента
Вінницький кооперативний інститут – навчальний заклад, історія якого сягає у глибину минулого століття. Декілька разів змінювалася його назва, закривалися одні спеціальності та відкривалися інші. Але він завжди виконував свою функцію – сприяв розвитку споживчої кооперації та кооперативної освіти на Поділлі. За роки свого існування навчальний заклад підготував понад 40 тисяч спеціалістів.
Діяльність навчального закладу базується на впровадженні особливої моделі навчання, яка відповідає сучасним процесам у галузі споживчої кооперації та інших сферах економіки України. Освітні послуги інституту є основою для розробки та обґрунтування рішень з управління виробництвом і господарською діяльністю у системі споживчої кооперації України, яка входить до Міжнародного кооперативного альянсу.
Кооперативний інститут визначив своїми орієнтирами входження до освітянського та наукового простору Європи і модернізує освітню діяльність згідно з європейськими вимогами. Потенціал інституту дозволяє формувати основи багатоступеневої підготовки фахівців, впроваджувати сучасні технології та новітні методики освіти у навчальний процес.
Місія діяльності інституту полягає в якісному задоволенні потреб населення в освітніх послугах найвищого рівня, забезпеченні підприємств та організацій споживчої кооперації кваліфікованими кадрами, всебічному розвитку людини, як особистості, завдяки системному використанню в навчально-виховному процесі передових освітніх технологій.
Під впливом загальних змін постійно відбуваються інтенсивні пошуки шляхів підвищення ефективності наукових досліджень. Відкриття нових спеціальностей в інституті вимагає створення нових структур, покращення координації наукової діяльності, перегляду тематики досліджень, зміцнення інтелектуального потенціалу, вдосконалення інформаційного та фінансового забезпечення, адаптації наукової діяльності до нових умов.
У перспективі діяльності навчального закладу – відкриття нових спеціальностей, будівництво нового навчального корпусу, конференц-залу, реконструкція гуртожитку, створення нових лекційних аудиторій та проведення модернізації комп’ютерних лабораторій.
Сьогодні у стінах Вінницького кооперативного інституту, що має високий рейтинг і сталий авторитет у регіоні, формується світоглядна позиція та ціннісні орієнтири тисяч майбутніх громадян України, молодим людям надаються широкі можливості для оволодіння основами наук, створено умови для гармонійного розвитку та професійного самовдосконалення, а освіта спрямована на виховання нового покоління українців і створення умов для повного розкриття та утвердження національної самосвідомості через творчу й активну особисту ініціативу.
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про освіту» в Вінницькому кооперативному інституті на цей час створюються умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними вищої освіти та фахової перед вищої освіти (Фаховий коледж економіки і права ВКІ) з урахуваннями їх індивідуальних потреб.
Проведено реконструкцію ганку навчального корпусу для зручного та безперешкодного доступу до навчальних приміщень осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тих, що мають проблеми з опорно-руховим апаратом. На першому поверсі порогів у групових приміщеннях, медичному блоці немає, що створює умови безперешкодного пересування осіб з обмеженими фізичними можливостями.
На даний момент у Вінницькому кооперативному інституті та Фаховому коледжі економіки і права ВКІ з числа здобувачів вищої та фахової перед вищої освіти осіб з особливими освітніми потребами немає.
Інститутом і надалі буде продовжуватися робота з покращення умов доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ набрав чинності з 28.09.2017 року
Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами.
Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
Для навчання осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.
Будуймо майбутнє разом!